dinsdag 6 oktober 2015

Things I love: Boek - Yoga Girl, Rachel Brathen







Sinds een aantal jaar volg ik Rachel Brathen, beter bekend als 'Yoga Girl' op Instagram en doe ik af en toe een lesje van haar via haar youtube kanaal. Mijn aandacht werd getrokken door de fantastische foto's die zij plaats van de meest tropische locaties in prachtige, sterke yogahoudingen. Rachel en haar vriend wonen op Aruba wat resulteert in heel veel zon, zee en strand foto's. Op een regenachtige oer-Hollandse dag kan dit aardig jaloersmakend zijn... Maar dat het niet allemaal gelukzaligheid is, lees je terug in haar boek Yoga Girl, waarin ze heel open en eerlijk verteld over haar moeilijke jeugd waarin zij veel heftige dingen heeft meegemaakt.

Rachel is niet een typische yogagoeroe, maar een leuke chick die de wereld een beetje beter wilt maken en andere mensen inspireert met mooie foto's en teksten. Daarnaast is Rachel ook nog eens super lenig en kan ze de meest ingewikkelde yogahoudingen aannemen, check maar op Instagram!

Erg leuk dat ze nu een boek heeft uitgebracht, waarin de belangrijkste yogahoudingen staan uitgewerkt, maar ook gezonde recepten en haar levensverhaal (tot nu toe dan...). In het boek staan verder prachtige kleurrijke foto's, veel op het strand, in de zee, op een surfplank, in elk geval zoveel mogelijk buiten.

Toen ik de inhoudsopgave zag, dacht ik even: oei, waar gaat dit heen? Dat komt door de titel van sommige hoofdstukken zoals: 'Niet iedereen die rondzwerft is verdwaald'. Maar het blijkt allemaal gelukkig niet zo cliché. Rachel maakt yoga aantrekkelijk voor (jonge) vrouwen en speelt in op het huidige schoonheidsideaal, dat je van binnen moet voelen en moet luisteren naar je hart. Naast uitleg over de verschillende yogahoudingen bevat het boek ook gezonde recepten. Deze vind ik niet erg vernieuwend, de recepten lijken een beetje op de 'healthy' recepten zoals ik ze ken van Rens Kroes.

Info
Titel: Yoga Girl, kom in balans en vind geluk door naar je hart te luisteren
Auteur: Rachel Brathen
Omvang: 178 pagina's
ISBN13: 9789400506213
Verschenen: augustus 2015
Uitvoering: Gebonden, hardcover
Uitgeverij: Bruna Uitgevers, A.W.
Prijs: €24,99

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankjewel voor je reactie! ♡