dinsdag 7 april 2015

Pindakaas VANMAX



Dat ik van eten hou is wel duidelijk, maar als het dan ook nog eens een ambachtelijk product is met  goede ingrediënten, dan ben ik snel om. Toen ik ergens een stukje over de pindakaas VANMAX las was ik meteen nieuwsgierig.
Je moet maar op het idee komen en vervolgens ook nog de ballen hebben om je baan op te zeggen en je eigen pindakaasbedrijfje te beginnen. Op aandringen van vrienden besloot Maxine Mantel het avontuur aan te gaan, zo stopte ze als juriste en begon in de Maasstraat haar eigen pindakaasonderneming.

Op dit moment verkoopt ze 3 verschillende smaken, de welbekende pindakaas en twee andere smaken; cashewnootpasta en pistachepasta. Vanaf €4,00 heb je zo'n lekkere pot op tafel.

Ik proefde eerst de 'gewone' pindakaas en oh, die smaakt lekker! Heel smeuïg, niet droog, ik zou hem bijna luchtig noemen. Hartige smaak, snufje chili en geen toegevoegde suikers.
Verder zit er pinda- en kokosolie in, geharde vetten zijn hierdoor niet nodig en e-nummers zijn in dit pure product ook niet te vinden. Gezond snoepen, ook voor kinderen.

De cashewnootpasta is heerlijk zacht en licht zoetig van smaak. De pistache is hier favoriet, de meest hartige smaak met knapperige stukjes pistache, heerlijk! Maar de grote pot pindakaas is ook al bijna leeg, gevaarlijk lekker dus. Het aller-lekkerste vind ik de pindakaas op een warm broodje met roomboter, maar een rijstwafel met wat komkommer is ook absoluut niet verkeerd.
Eén ding is zeker; deze pinda- of notenkazen winnen het qua smaak en ingrediënten zonder twijfel van de supermarkt pindakaas.

De pindakaas VANMAX is onder andere verkrijgbaar bij verschillende bakkerijen in Nederland. Daarnaast worden ze verkocht op de Local Goods Market in de Amsterdamse Hallen. Wil je meer informatie? Neem dan een kijkje op de website.

Geniet ervan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankjewel voor je reactie! ♡