dinsdag 1 oktober 2013

Snel & Voedzaam: Salade van Linzen met Courgette, Komkommer, Tomaat, Pijnboompitjes & Basilicumolie

Strandhuiskeukentje; de linzen staan al klaar

Het is echt waar, soms heb zelfs ik geen zin om te koken, dan haal ik liever iets af, eet ik restjes of ga ik graag uiteten. Helemaal met mooi weer, op vakantie, tijdens de weekendjes in ons strandhuisje, dan heb ik vaak totaal geen zin om moeilijk te doen en uren in de keuken te staan, nee, dan kan ik me wel wat leukers bedenken... Toch gaat afhaal eten na verloop van tijd soms ook wat vervelen en krijg ik wel weer zin in gezond en voedzaam eten uit mijn eigen keuken.

Om het toch een beetje makkelijk te houden, hier een perfect recept voor op lome dagen, waarop je weinig zin hebt om te koken, maar toch gezond wilt eten! Alleen het gaar koken van de linzen kost wat tijd, de rest is appeltje-eitje! Gooi vooral alle restjes die je hebt liggen erdoor, wie weet ontdek je een nieuwe gouden combinatie!

Dit heb je nodig voor 2 personen:

160 gr groene linzen
1/2 komkommer, gewassen en in blokjes
2 grote tomaten, gewassen en gesneden
3 stengels bleekselderij, gewassen en klein gesneden
handjevol pijnboompitjes, geroosterd
handje verse basilicum, in stukjes gescheurd
1/2 rode ui, fijngesneden
5 eetl. olijfolie
2 eetl. limoensap

Bereiden:

Kook de linzen in een ruime pan water in ongeveer 20 minuten gaar. Laat ze vervolgens afkoelen, tot ze lauwwarm zijn.

Neem een schaal en meng hierin de linzen, groenten en pijnboompitjes, strooi vervolgens de basilicum erover heen. Meng in een klein kommetje de olijfolie en het limoensap met wat peper en zout en giet dit over de linzensalade. Nu alleen nog opeten, that's it!

Simpel & Snel: linzensalade met verschillende groeten en pijnboompitjes

Eet lekker!

Eat well. Love life. ♡

1 opmerking:

  1. Heerlijk, ga ik zeker proberen. Ook fijn. dat ik niet de enige ben met notabene een foodblog due denkt aaah ik doe lekker makkelijk afhalen ;)

    Liefs Suus

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie! ♡