donderdag 19 september 2013

Zuppa di Fagioli Borlotti, Italiaanse Bonensoep

Het weer slaat om, de temperatuur daalt en het droge weer van de afgelopen maanden is nu duidelijk voorbij. De straten hebben nog net niet blank gestaan, maar de bomen verliezen hun blaadjes in rap tempo. Al moet ik in het begin van de herfst echt even afkicken, toch kan ik erg van dit seizoen genieten. Aangezien ik gek ben op een warme kom soep, komt dat goed uit in dit seizoen.

Soep kan je makkelijk invriezen en ik maak daarom altijd extra veel, zodat ik het bijvoorbeeld mee kan nemen naar mijn werk. Scheelt weer een hoop tijd.

Maaltijdsoep van Borlotti Bonen met Tomaat
Dit heb je nodig voor 4 personen:

2 blikken Borletti bonen, uitgelekt
1 blik gepelde tomaten
4 stengels bleekselderij, gewassen en gesneden
1 grote wortel, gewassen en in plakjes gesneden
1 prei, gesneden
2 tenen knoflook, geperst
1 sjalotje, fijngesneden
1,2 liter water
snuf cayennepeper
3 takjes rozemarijn
handjevol basilicum

Bereiden:

Neem een soeppan en bak eerst het sjalotje en de knoflook in olijfolie. Voeg vervolgens de preiringen toe en schep regelmatig om. Vervolgens kunnen de wortel, bleekselderij en rozemarijn erbij. Voeg na ongeveer 5 minuten de gepelde tomaten toe met 1,2 liter water. Druk de tomaten kapot met een pollepel  en daarna kunnen de bonen in de soep, laat nog 15 minuten, op een laag pitje koken. Breng de soep op smaak met wat peper, zout en cayennepeper.
Om de soep wat dikker te maken kan je hem (deels) pureren met de staafmixer, haal dan de takjes rozemarijn eruit. Voeg tot slot de basilicum toe.

Italiaanse Bonensoep: Zuppa di Fagioli Borlotti
Buon Appetito!

Eat well. Love life. ♡

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankjewel voor je reactie! ♡