zondag 16 juni 2013

Quinoa salade met Zwarte Bonen, Wilde Spinazie & Druiven

Deze fijne, lichte lentesalade bevat gezonde koolhydraten (quinoa). Dit fijne product is glutenvrij en in op verschillende manieren te gebruiken in de keuken. Eerder maakte ik erg lekkere Quinoa Burgers of de Gevulde Aubergine, ook een favoriet met quinoa! 

Mijn moeder kwam bij mij eten en had nog nooit van quinoa gehoord, ik vind het leuk als mensen nieuwe gerechten proeven, dus heb ik deze salade gemaakt. Haar bord was snel leeg, dus volgens mij viel het in de smaak. Ze heeft een zak quinoa mee naar huis genomen, ik hoop dat ze het vaker zal gaan eten. 

Salade van Quinoa met Zwarte Bonen, Wilde Spinazie & Druiven

Dit heb je nodig voor 2 personen:

100 gram quinoa

1/2 blikje zwarte bonen, uitgelekt
2 handen wilde spinazie, gewassen
15 groene pitloze druiven, gewassen
1/3 komkommer, gewassen
6 cherry tomaatjes, gewassen
hand pijnboompitjes, geroosterd
4 eetl. olijfolie
2 eetl. citroensap
peper en zout

Bereiden:

Spoel de quinoa in een zeef schoon onder de kraan. Kook de quinoa in een pan met 200 ml water, op laag vuur, in ongeveer 12 droog en gaar. Laat de quinoa even afkoelen.

Neem een ruime schaal, waar alle onderstaande ingrediënten in kunnen. 
Snijd de spinazie grof of scheur met je handen in grote stukken. Vervolgens snijd je de komkommer in stukjes en de tomaatjes in vieren. Halveer de druiven en doe ze in de schaal.
Voeg de uitgelekte bonen toe aan de groenten en maak de dressing door de olijfolie te mengen met het citroensap. 

Meng de quinoa door de salade en giet de dressing over de salade, hussel door elkaar en breng op smaak met peper en zout. Voilà!

Quinoa met Zwarte Bonen, Wilde Spinazie & Druiven

Eet lekker!

Eat well. Love life. ♡ 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankjewel voor je reactie! ♡