dinsdag 28 mei 2013

Rrrabarber met Appel & Kaneel, zonder geraffineerde suikers

Yoghurt met Rabarber en Granola

Het is weer rabarber seizoen en daar heb ik hele goede herinneringen aan, als klein meisje had ik een moestuintje en wat daar, naast verschillende kruiden, het aller beste (elk jaar weer) groeide, was rabarber! Papa maakte de rabarber dan extra zoet, mijn broertje en ik smulden het dan op met yoghurt of vla. Ik moet toch eens kijken of ik meer plek op mijn balkon kan maken, dan kan ik proberen of het nog zo makkelijk groeit als vroeger. Dit recept bevat geen geraffineerde suikers, maar agavesiroop en honing. Daarnaast voeg ik een appel toe, wat een extra zoete smaak afgeeft aan de bittere rabarber. 

Rabarberstengels
Dit heb je nodig:
4 stengels rabarber, gewassen en in stukjes van 2 cm gesneden
1 appel, gewassen, geschild en in blokjes
2 eetlepels honing
1 eetlepel agavesiroop
1 theelepel kaneel
5 eetlepels kraanwater

Bereiding:
Neem een ruime pan en doe hier de appel en rabarber in, voeg het water toe en breng op matig vuur aan de kook. Roer rustig door, na ongeveer 10 minuten begint de rabarber 'op te lossen', eventueel kan je meer water toevoegen. Als het te nat is, laat het dan rustig doorkoken, dan kookt het vanzelf iets in.

Voeg tot slot (naar smaak) de honing en agavesiroop toe. Lekker met yoghurt of bij pancakes.

Mix van rabarber en appel
Eet lekker!

Eat well. Love life. ♡


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankjewel voor je reactie! ♡