zondag 10 maart 2013

FoodDrinks TIP: Organic Zoete Azijn

Ruim 200 jaar geleden is een groep nonnen, vlakbij het Zuid Spaanse plaatsje Ronda, begonnen met de productie van olijfolie. Deze olie is plaatselijk altijd al beroemd geweest om zijn goede kwaliteit.

Voor mij een nieuw merk: LA Cuisine Organic. In de jaren negentig opgericht, om deze mooie olijfolie te verkopen. De productie van deze producten is volledig organisch, de bomen zijn onbespoten, groeien in beperkt aantal vierkante meter en zijn voor 100% herkomstig uit Andalusië. Intussen zijn er verschillende soorten olie te koop, evenals een mooie azijnsoorten.

Een flesje azijn van dit merk, kwam ik tegen in mijn favoriete kookwinkel (volgt later meer over) en ik moest hem natuurlijk meenemen om te proeven. Ik heb gekozen voor de LA Cuisine Organic Vinagar Al Pedro Ximénez. De Pedro Ximenez druiven ken ik van de overheerlijke PX dessertwijn, heel vol en zoet van smaak en mooi bij bijvoorbeeld chocolade, maar verwerkt als azijn kende ik de smaak nog niet. Nieuwsgierig ben ik naar huis gegaan en ik kan hem iedereen aanraden!

Deze azijn heeft een zoet - zure smaak, maar er zit ook een vleug karamel in en overduidelijk de geur van rozijnen! Gebruik deze azijn in bijvoorbeeld de salade met groenten en kidneybeans. Vervang dan de balsamico azijn door de Pedro Ximénez azijn.


Geniet ervan!

Eat well. Love life. ♡

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankjewel voor je reactie! ♡